Thursday, April 23, 2009

Kisah dari Jerman

Syahdunya..sepasang beruang kutub (Bill dan Lara) jatuh cinta pandang pertama di Zoom Erlebniswelt Zoo, di Gelsenkirchen, Jerman.

Bill dari Zoo Brno di Bruenn, Republik Czech bertandang ke kolam Lara di Jerman.


Courtesy of MSNBC

>

>

>

>

Ngerinya...seekor beruang kutub sedang menggigit seorang wanita yang terjun ke dalam kolamnya ketika petugas Berlin Zoo sedang memberi makan kepada beruang-beruang...

Mungkin dia ingat makanan dari langit...makanan tambahan...




Moral of the story:


1) Allah jadikan setiap sesuatu berpasang-pasangan; hidup pasangannya mati

2) Haiwan juga pandai menunjukkan kasih sayang mengikut fitrah kejadiannya..


3) Haiwan berkasih-sayang sesama species; menjadi musuh bagi berlainan species


4) Maut jangan dicari; jangan melompat ke dalam kolam/kandang binatang buas..

7 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Kesimpulan sudah pun ada. Jadi kita terus saja boleh ceduk manfaatnya. Alhamdulillah.

    Saya teringat kes harimau menerkam mangsa di singapura sehingga mati.

    Perempuan tu mati tak?

    ReplyDelete
  2. Waalaikummussalam,

    Perempuan tu tak mati, sempat di selamatkan..tak tau pulak kenapa dia terjun...

    ReplyDelete
  3. cute tgk beruang tu kak..
    ok kak pasal telekung tu kalo berkenan akak blh suruh kawan akk bank in kan dlm akaun bank islam sy..ini numbernya 14-014-02-082098-6
    Noor Fatahiyyah bt Mohd Amin,nnt bl dh bank in kan sy akan hntr..kalo by post laju kn tambah RM6.kalo akk dok dkt area KL ni sy blh hntr..kt jmpa kat mn2.ni no phone sy..0195210514.

    ReplyDelete
  4. Ngeri bila melihat binatang buas ni.

    ReplyDelete
  5. Fatahiyyah,
    OK, thanks, dah inform kawan ofis. Will follow up with you later.

    Pok Li,
    Memang ngeri, terutama bila ia mengganas..

    ReplyDelete
  6. huhu...samlam singgah..baru nak syahdu gambar pertama ngeri plak gambar kedua

    ReplyDelete
  7. fahana_ann,

    Salam kembali, dua perasaan yg berbeza..yelah, binatang buas, bila diganggu, dia akan mengganas..

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...