Friday, July 17, 2009

Buah Zaitun : Warisan AlQuran yg dilupakan Umat Islam

Perkongsian ilmu mengenai buah zaitun yang banyak kali disebut di dalam Al-Quran.


.:Buah Zaitun : Warisan AlQuran yg dilupakan Umat Islam:.

Shared via AddThis

9 comments:

  1. inilah satu-satunya minyak yang dari sehari ke sehari saya nak beli utk memasak, tapi tak terbeli-beli.

    ReplyDelete
  2. Di sini murah minyak zaitun. Ikut gred, kalau yang A dalam LE30 sebotol..

    Biasanya kalau carry bag di lapangan terbang depa akan tahan. Tak boleh bawa.

    ReplyDelete
  3. Emblem of Purity,
    We are in the same boat. Memang tahu minyak zaitun ni baik utk kesihatan tapi tak terbeli-beli juga. Kedai runcit biasa tak byk yg jual..

    Faridrashidi,
    Kiranya minyak zaitun ni barangan terkawallah, tak leh bawa keluar..kat sini, mahal harganya terutama virgin olive oil.

    ReplyDelete
  4. ramai yang minum untuk awet muda

    ReplyDelete
  5. salam.
    thanx sbb sudi bace my entri pasal air tejun yg sgt2 bjela2 tu. hehe

    ouh, air terjun Lepoh tu kat Langat.
    Dpn sikit dari Congkak and Lubuk Manggis.
    Try la g ctu.
    Penat gak sbb ade pnjt sikit en.
    tp dah sampai, mmg bbaloi r men air kt ctu..
    hehe :)

    ReplyDelete
  6. Pok Li,
    Boleh cuba ni..

    noin,
    ya, bukan senang nak cerita dari bgn tidur hingga tidur balik, kena le berjela-jela, hehe..InsyaAllah, akan rancang gi sana..

    ReplyDelete
  7. Salam,
    saya antara pengemar buah zaitun ni.,..mesti cari walau hanya yg kering. Syg kat sini sukar nk cari yg fresh. Kt Seri Petaling ada kot.

    ReplyDelete
  8. ikan emas,
    buah zaitun ni saya rasa pernah makan sebagai topping pizza. Nak cuba cari kat kedai borong Arab di Jln TAR..hari tu beli minyak zaitun, 500g = RM15/- murah! murah!

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...