Saturday, August 1, 2009

Sabtu Yang Merah

Gambar-gambar demonstrasi pemansuhan ISA di Kuala Lumpur



Di depan SOGO















Berkumpul sebelum bergerak


Lari selepas disembur oleh tanker merah














Dia dari jauh, sudah semakin dekat












Sudah dekat dan semakin hampir...








 





Human Right Watch Group

Menjaga Jalan Raja Laut














Semasa saya sedang mengambil gambar-gambar ni di depan Hotel Plaza, beberapa orang yang juga sedang mengambil gambar telah ditangkap kerana disyaki terlibat dalam demonstrasi. Ya, ditangkap sesuka hati. Pakai tuduh-tuduh saja. "Tangkap dia" "Tangkap dia" pakai tunjuk-tunjuk je. Memang bertepatan dengan slogan ISA..Ikut Suka Aku. Ingat ni kuih raya ke, pakai tunjuk-tunjuk je..hahaha...


Semasa saya balik dari pejabat pada pukul 5.00 petang, trak-trak merah dan lembaga-lembaga hitam itu masih lagi berkawal di depan bangunan ibupejabat PAS di Jalan Raja Laut. Terpaksalah ikut lorong tikus..hehe..lorong-lorong belakang sebab jalan besar ditutup sementara. Tak tau lah sampai bila. Habis terkejut semua nyah-nyah kat lorong belakang tu...dahlah tadi tank FRU dok kejar sampai ke belakang hotel, biarlah semua kena sembur...semoga mati nyamuk-nyamuk aedes kat KL ni...

4 comments:

  1. hmmm..sepetang bersama polis & FRU..annual gathering..hehe..

    ReplyDelete
  2. Sempat lagi snap gambar, tak disyaki oleh mereka yang berwarna merahkah?

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya gi ofis hari tu, kemudian join demo sekejap kat Sogo, bila kena sembur, balik ofis semula. Gambar2 FRU tu snap dekat bwh bangunan ofis. Tak disyaki sebab pakai baju kurung kot..undercover..hehe..

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...