Thursday, May 22, 2014

Streetfood..Jepun lagi..

Assalamualaikum...

Diluar dah gelap, guruh dah berdentum..hari mau hujan..petang-petang begini bestkan kalau dapat makan goreng pisang panas,cempedak goreng, apam balik crunchy...Malaysian streetfood....

Di satu petang, selepas hujan, di Bandar Baru Sentul, singgah ditepi jalan, dok melilau dari hujung ke hujung, hujung sana jual apam balik, cakoi, rojak mamak, karipap panas....hujung sini jual pisang, cempedak, hotdog goreng...tiba-tiba..ditengah-tengah..nampak ni pulak..takoyaki and pizza Jepun...singgah beli takoyaki..

murah - memang ekonomi
murah ke mahal?
pelbagai pilihan inti
 
intipati lagi
proses memasak
 begitulah kisahnya...lupa nak snap gambar takoyaki yang dah masak..excited dapat makan makanan Jepun..hehe..

orang ramai berkerumun gerai cakoi, apam balik dan karipap/samosa panas..

24 comments:

  1. hehe, kira agak mahal jugak tu takoyaki dia sebiji seringgit... saya suka buat takoyaki sendiri kadang2, letak inti daun bawang dan sosej atau sotong, best~ ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahal jg satu seringgit...bestnya boleh buat sendiri, puas makan...

      Delete
  2. Pun boleh nak layan makanan jepun sekali sekala kan huhuu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali sekala bertukar selera..pisang goreng/karipap/cakoi dah biasa...tak tau lah samada gerai ni dapat bertahan ke tak..kena revisit..huhu..

      Delete
  3. hik3x... tak pernah rasa takoyaki tu... selalu tengok jer :D orang takut mencuba camtu laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru 3rd time mkn ni..so far..OK lagi..

      Delete
  4. wow fizza jepun...
    yup skali skala mkn jepun memng layan..
    tapi kalau hari2 lidah saya xleh trima gak :)

    klikx2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul, sekali-sekala...pizza jepun blm try lagi..tq

      Delete
    2. lpas ni bleh la cuba ya sis

      klik

      Delete
  5. Sana-sini makanan. Sediakan saja duit pasti kenyang perut.
    Tempat kakak ni Tokoyaki harga ikut inti apa. Ada yg murah cuma RM3.50/- tapi ada juga yg sampau RM7/-

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul..sediakan duit, ada je yg nak dibeli...mcm tu lah OK kan, ikut inti, inti sotong takkan nak sama dgn sosej..harga lain2..

      Delete
  6. Takoyaki ni makan skali skala okey lah..selalu xdpt nak telan...anak jati malaysia la kta.kan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul...sekali-sekala makan..sos dia lain mcm sikit..bonito flakes tu yg best..

      Delete
  7. kita terminat dgn takoyaki masa lepak kat resto singgah selalu kat danga bay. first time cuba..sedap la jugak. nampak kat sogo dah rasa tp tak sesedap kat johor tu..jusco aeon cuba gak..tak sama rasanya...well..sekali sekala tukar selera..ye dokkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ni ok jg..sekali sekala..meng'jepun'kan diri..

      Delete
  8. Kak sarah x pernah try lgi takoyaki...dok dgr org cerita ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh try..mcm kuih cara berlauk je..cuma sos dia lain mcm sikit..

      Delete
  9. wah sedap semua tu ya xpernah rasapun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun baru 3 kali mkn..bolehlah..sedap jg..

      Delete
  10. belum try lagi takoyaki ni, rasa macamana ek, mesti sedap, ramai blogger duk ceta, tengok orang berniaga macam best gakkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap jg...bonito flakes n sos dia yg buat rasa unik..

      Delete
  11. Sya suka makanan jepun kak..mmg rasa kena dgn selera la..tmbh sushi..tokoyaki tu plak klu ke aeon..meti snggh beli..feveret..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mknan jepun mmg healthy..dan sedap jg..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...