Monday, July 25, 2016

Cenderahati Aidilfitri..

Assalamualaikum..

Tinggal lebih kurang seminggu lagi bulan Syawal, sebelum countdown to Zulkaedah..bulan tetamu-tetamu Allah mula berangkat ke tanah suci Mekah..bulan hajii, sudah tiba lagii..

Di celah-celah kemeriahan jamuan raya ofis tengahari tadi, sepucuk sampul surat mendarat di meja...

Dari Kak PI rupanya..Kak Paridah Ishak..tuanpunya blog karyaku : paridah ishak

syukran, terima kasih kerana sudi mengirim sebuah buku himpunan sajak..Aidilfitri Sajak-Sajak Kenangan..

 
 Selak-selak, cari sajak Kak PI...sedih sajak ni..buat arwah ibubapa Kak PI..

 Lambaian Ramadhan Menggamit Syawal

 Ada biodata ringkas Kak PI..


Terima kasih, kak PI..

-------------------------------------------------------

Cenderahati yang diterima sebelum raya aritu dari Qaseh Vee, blogger Suatu Perjalanan.

Terima kasih Vee..kerna sudi bagi akak sehelai tudung biru dan sekeping kad raya..

ini lah kad raya pertama dan terakhir yg diterima untuk tahun ni..huhu..


Syukran pada pengirim, semoga bertambah rezeki dan segala urusan dipermudahkan Allah swt..

28 comments:

  1. Tak rugi berukhuwah dgn Kak PI ni
    Kakak pernah dpt anthology cerpennya. Cantik susunan bahasanya - suka baca:)
    Tudung dari Vee tu boleh pakai ke pejabat:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul, setuju sekali..Kak PI pandai menyusun ayat, bahasa orang seni..indah sekali di ufuk minda...

      tgh mencari baju yg sesuai utk digandingkan dgn tudung biru Vee..

      Delete
  2. cantik kad tu..unik..irda pun lama sangat dah tak dapat kad..last dapat kad raya 10 tahun lepas dari husband..hehehe..dah kahwin takde kad-kad raya dah,hehehe...irda suka penulis yang cantik susunan bahasanya...nak follow lah...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah duduk serumah, tak kirim kad raya dahh..hihi.akk pun malas nk kirim kad raya..dpt satu ni pun rasa syok terlebih...

      silalah follow blog Kak PI, mcm2 ada..

      Delete
  3. WAH SIAP ADA N3..TERIMA KASIH NOHAS SUKAKAN KIRIMAN KAK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Kak PI diatas kiriman..

      Delete
  4. wah cantiknya buku. Tahniah kak PI

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat Kak PI kita..
      banyak sajak yg syahdu2..kenangan di aidllfitri..

      Delete
  5. tak sangka juga..kak PI adalah pengiat seni rupanya...hebat dan mengujakan

    ReplyDelete
  6. Wah menarik ...

    Kak PI - hebatnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menarik sajak2 dlm buku ni..menguja minda..

      Delete
  7. Seronoknya. Masih dapat kad raya! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kad raya dapat seblm raya haritu..entry trlambat..hihi..

      Delete
  8. istimewanya cenderahati raya....boleh simpan tanda kenangan,teringat zaman sekolah dulu meriah dengan kad tp nmpaknya skrg budaya tu dah pudar ditelan zaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekrg hntr kad raya online, guna whatsapp je..kalau dulu, boleh buat hiasan kad2 raya yg dpt, gantung kad raya..

      Delete
  9. Replies
    1. Terima kasih, org mmberi kita baca/pakai..

      Delete
  10. Bertuah badan dapat cenderahati dari kak PI..Tahniah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, bingkisan aidil fitri..

      Delete
  11. selamat hari raya aidil fitri nohas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya, hasnidar..
      Tq brkunjung ke sini..

      Delete
  12. Wah bestnya.
    Moga murah rezeki selalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga murah rezeki mereka berdua..

      Delete
  13. kak PI penulis rupanya..sebaya mak JM lah

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...