Friday, September 21, 2012

Singgah di Sana

Don't judge the book by its cover...memang benar. Dari luar, bangunannya nampak sedikit usang, namun tatkala melangkah ke dalam, terpesona dengan dekorasi yang menarik, kombinasi Melayu dan Inggeris...nice, simple and sweet..itulah Hotel Singgahsana Petaling Jaya.

Sebenarnya bukan pertama kali kesini, pernah datang untuk majlis berbuka puasa (teringat arwah Ustaz Asri Kumpulan Rabbani) tetapi tidak sempat melihat-lihat kerana masa tidak mengizinkan.  Namun kali ini dalam keadaan santai, sempat melayan fikiran..maka terimalahh..


Bangunan hotel

Lounge

Restaurant - Laman Desa

Ballroom - Laman Putri
Flowers
Family Suite

Lounge area



For the sleeping beauty












      Lokasinya di tengah-tengah bandaraya Petaling Jaya berdekatan stesen LRT Taman Jaya..
check it out.

10 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Indah susunan di dalamnya...bolehlah duduk di situ andai ada peluang ke semenanjung

    ReplyDelete
  2. Salah satu anak syarikat tempat saya mencari rezeki selama 7 tahun dulu. Saya kat HQ masa tu kat Jln Yap Kwan Seng. Skrg HQnya kat Kelana Jaya rasanya. Tempat kerja paling best dalam hidup saya. Tak dapat diulang kat mana-mana setakat ini.

    ReplyDelete
  3. Sdr Abd Razak,

    Memang indah, run by a Bumiputra company, KUB Holdings.

    ReplyDelete
  4. eL,

    I know which company..pernah jumpa its ex-CEO, very humble, now running a private school in Kelantan..Wadi Sofea, kalau tak silap...

    ReplyDelete
  5. waahh!! Cantik!
    Ada style.
    bagaimana pula dengan harganya?

    ReplyDelete
  6. with style..room rates..RM160+++ and above..

    ReplyDelete
  7. sejuk mata memandang...mesti nyenyak je badan tdo atas tilam seempuk tu ye.......suka tema dia!

    ReplyDelete
  8. Cuma view di luar shj yg kurang menarik..byk bgn ofis lama..

    ReplyDelete
  9. salu kita nk tgk hotel..tgk luarnya dulu..kalau luar mcm spooky jer sure tak nak dok situ..tp ni mmg best dalamnya..sy lum penah tido sini

    ReplyDelete
  10. Building lama kdg2 nampak menakutkan dari luar..tapi yg ni ok..

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...