Wednesday, 6 June 2018

Tepung Gomak The Return

Assalamualaikum..

Pagi-pagi dah menjamu mata...minta maaf ye, jangan menitis ailio..

Kuih tepung gomak sedap muncul kembali time bulan puasa...

 dua jenis - inti kacang dan inti kelapa...dua-dua sedap..
kuih-muih lain pun nampak enak-enak belaka

#lambatlaginakberbuka 
#kuihmuihtradisionalmemangenak
#kuihsatulimapuluhsen

36 comments:

  1. Lama dah tak makan kuih ni. Nak cari lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuih ni time hari biasa mmg sgt jarang jumpa org jual..time bln puasa dia muncul..

      Delete
  2. ni laaa mochi Malaysia.. orang Jepun ingat depa je ada mochi hehe.. CT suka dedua.!.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haáh..mochi malaysia..hehe..patut buat promosi kuih ni..dua2 sedap..

      Delete
  3. Replies
    1. mmg sedap...hari2 lain, jarang jumpa kuih ni..

      Delete
  4. merembes saliva ... hihihi

    ReplyDelete
  5. mula2 igt org sengaja letak nama rupanya ada betul hehe. nk alamat nohas asap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama bertepatan dgn rupa paras...hihi..nanti akk emel..in shaa Allah..

      Delete
    2. hehehe... pandai org dulu beri nama sepadan.

      Delete
  6. Sedap juga kuih ni, lama dah tak makan. Setakat Ramadhan ni baru makan popia goreng, pulut udang, pulut pisang, agar2 dan karipap. Hehee... Selamat bersahur sis, saya komen sini selepas selesai bersahur :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sedap, x manis sgt..byk gak kuih, selalu mkn pelbagai jenis kuih-muih ni time moreh lps terawih..

      Awalnya sahur..akk selalu kul 5.30, baru hbs mkn..huhu..

      Delete
  7. lain ye tepung gomak KL dgn Kelantan? last year dah try tepung gomak Ganu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah check tepung gomak Kelantan, mmg nmpk lain..sana panggil kuih buah gomok/kuih kepal, buat dari tepung beras...yg KL guna tepung pulut, kuih ni liat2 sikit, tepung gomak Ganu sama dgn yg KL..

      Delete
  8. Kikikiki... lama dah tak makan kuih nie....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau hari biasa mmg jarang jumpa org jual kuih ni..

      Delete
    2. Ooo... patut la susah nak cari kuih nie...

      Delete
    3. tu lahh, jarang org jual kuih ni..kena buat sendiri nampaknya...hihi..

      Delete
  9. Tepung gomak kegemaran akak nohas..

    Selamat hari raya maaf zahir batin dari akak 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya, maaf zahir & batin..

      tepung gomak mmg sedap..suka2..

      Delete
  10. Hari hari biasa susah nak jumpa kueh ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul..jarang jumpa time hari biasa...

      Delete
  11. Tepung gomak salah satu kuih kegemaran saya..
    Suka sangat tapi susah jumpa kuih ni sekarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari2 biasa susah nk jmpa org jual kuih ni..time bln puasa hari2 ada..

      Delete
  12. KUIH TEPUNG GOMAK MMG SUSAH NK JUMPA DIJUAL..UNIK RASANYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena tunggu bulan puasa baru dapat beli, kalau tak kena buat sendiri..huhu..

      Delete
  13. sedap jugak tu kalau ada kuih tu. tp kat kelantan tk makan untuk berbuka. hihi. kami kuih manis je selalunya yg terhidang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuih ni tk manis sangat...ooo, mcm tu ke, masa berbuka suka yg manis2..

      Delete
  14. my feveret.. tapi susah nak jumpa yang sedap.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ni mmg sedap...ada jg beli tmpt lain, kureng sikit..

      Delete
  15. wah lama tak makan tepung gomak. Biasa makan inti kacang, inti kelapa tak pernah lagi makan. Macam sedap je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepung gomak ni jarang jumpa orang jual kalau hari2 biasa..kempunan nak makan, kena buat sendiri lah nampaknya..

      yang ni sedap, kak..kena tunggu bulan puasa baru muncul..huhu..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...