Wednesday 30 November 2022

Nasi Kuning

Dua kali jumpa dan makan nasi berwarna kuning..

#1 - Nasi Kandar 

di Nasi Lemak Royale, KL Traders Square, Jalan Gombak


#2 - Nasi Kerabu Diraja 

di Food court, Sogo
 

Enak banget dua-duanya, recommended!


16 comments:

  1. Biasa nasi kerabu warna biru, mmg lain dari biasa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb nama dia diraja, tu yang warna kuning...hehe...

      Delete
  2. Kat Melaka pun ada nasi lemak Royale. Tapi belum pernah cuba. Lepak makan roti canai je

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh cuba nasi lemaknya...rasanya warna kuning..

      Delete
  3. Wah..keduanya makanan diraja. rindu pulak makan di food court Sogo menghadap air terjun

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah lah..dua2 royal...hehe....nyaman je makan kat air terjun, ada ikan berenang-renang..

      Delete
  4. udah lama ga masuk ke Sogo

    ReplyDelete
  5. Kuning guna pewarna atau kuning guna serbuk kunyit ye? Kalau di Sabah nasi kuningnya guna santan dan serbuk kunyit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntahlah, tak tahu pula...mungkin serbuk kunyit sbb kaler dia elok je..

      Delete
  6. Makanan apa yang paling 'berat'? Jawapannya, nasi 'kandaq'! šŸ˜¬

    ReplyDelete
  7. Nasi kerabu diraja tu buat SA telan air liur

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!