Friday, 30 November 2018

Nasi Lemak Royale Pokok Sena

Assalamualaikum..

Salam Jumaat. Apa habaq semua? semoga sihat walafiat no. Kali ni cheq nak story nasi lemak Royale yg femes kat uthara..tapi cheq makan kat KL..kat mini UTC Bandaq Baru Sentul..

tudia gerai Nasi Lemak Royale Pokok Sena

Sapa-sapa yang pegi Imigresen UTC Sentul, mesti nampak gerai ni. Sambil-sambil tunggu depa panggil nomboq, mai pekena nasi lemak kuning yang sedap sampai menjilat sudu nih. Cheq sebenaqnya dah banyak kali makan nasi lemak nih..memang baguih laa..

 nasi lemak + hati lembu - RM5.00
teh o kurang manis - RM1.00
harga standard, bubuh kerang, ayam goreng pun RM5.00

Masa ni baru lepaih ambik darah kat klinik kesihatan, dok posa, pukul 10 pagi tak makan lagi, tu yang dok kebuloq semacam. Sebenaq cheq dah lama tak makan organ-organ dalaman ni tapi tengok depa masak hati lembu ni, goreng campuq bawang & cili hijau, begitu juicy, aaiih, teruih loklak, lupa teruih..hiks.

Ada macam-macam lagi pilihan lauk lain..ayam goreng, ayam rendang, kerang...

moi (bubur nasi)

ketupat palas

Recommended..pilihan pengunjung UTC Bandar Baru Sentul untuk sarapan pagi. 
Welcome bulan bongsu, happy weekend, check it out

24 comments:

  1. Replies
    1. inshaaAllah, kalau ada di Putrajaya, boleh cari..

      Delete
  2. Meriah lauk pauknya 😋😄

    ReplyDelete
  3. Wah lumayan menu2 dia..sedap tu

    ReplyDelete
  4. Meriah menu dia.. moi pun ada.. lauk pun banyak..best.. best..

    ReplyDelete
  5. Hati lembu tak tolak punya..sedap masak kicap

    ReplyDelete
    Replies
    1. hati masak kicap..perghh, mmg sedap..yang ni goreng berkunyit..pun lazat..

      Delete
  6. Abih keluaq loghat utara noo.... kikikikiki...😂😂😂😆😁
    Nasi Lemak Royale Pokok Sena dengan Nasi Lemak Royale Kedah tu tak erkk...😏😏😏

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang Perak cakap utara..hihi..tunggang-langgang jadinya..sama kot, dua2 nasi lemak tu, kaler kuning..

      Delete
  7. Pernah makan kat sini rasanya. Kena dengan cita rasa 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo..ya ke. masakan dia ok, mmg kena dgn citarasa, ramai pelanggan..

      Delete
  8. Nampak pun sedap bila la agaknya dapat rasa ni. Kat Seremban tak dak lagi kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dtg KL/Putrajaya, kalau jumpa, boleh mamam..

      Delete
  9. ingat kat Pokok Sena tadi ahaha

    ReplyDelete
  10. pandai noh ckp utara hahaha.. tgk makanan kena dn selera org ye. sedap nmpk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hentam je..hihi..sedap makanan kat sini..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!