Thursday 24 August 2023

Pasar Malam Jalan TAR

Assalamualaikum semua...muncul kembali..sibuk sungguh kebelakangan ni..

Jom update blog...kisah jalan-jalan cari makan di Pasar Malam Jalan TAR. Sebenarnya temankan bonda cari kain di Nagoya petang Sabtu haritu, dah ada disini, jom le kita singgah, dah lama sebenarnya tak jejak kaki di pasar malam yang femes seantaro KL ni....

baru pukul 4.30, belum ramai pengunjung lagi
 
sisi belakang
 
beli kuih ni - kuih sri gandus perisa nenas
 
baca je dah meleleh ailio..hihi..
 
comel je beg viral tu
 
maneh-maneh
 
nasi kenduri
 
nampak sodap
 
cantik warna kek gulung tu

bangkok crepe namanya
 
beli ni je...ayam goreng korea & kuih sri gandus
 
jadiklah..hihi...nak pi BW blog kawan-kawan..

42 comments:

  1. Sekarang ni nampak lebih teratur dan bersih... walau tak semeriah dulu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, nampak lebih teratur...dekat2 nak maghrib, waktu malam mungkin meriah..

      Delete
  2. Lama nya tak ke sana. Koci tu memang meleleh tengok, sedap nya

    ReplyDelete
  3. Dah lama tak menyinggah pasar malam Jalan TAR. Dulu kalau singgah sini je wajib beli kek coklat moist yang salut dengan coklat urai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kek tu mmg nmpk yummy, tapi bila makan mesti comot...hehe..

      Delete
  4. Lama tak makan kuih sri gandus tu.

    ReplyDelete
  5. Pasar malam sekarang dah tak macam dulu.. Dulu bawak RM10 macam-macam boleh dapat. Sekarang kalau pergi pasar malam boleh habis RM50.. Haha

    ReplyDelete
  6. kuih gandus tu sedap tak kak? macam kat pasar keramat (yg dah lama menghilang)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa je..taklah rasa wow...oo..yg dulu masuk TV3...tgk pakcik tu jual dpt tahu kuih ni

      Delete
  7. Makanan Malaysia dan luar negara semua pun ada ya 😀
    Kuih sri gandus tu rupa macam apam kacang merah yang biasa saya makan bila balik Batu Pahat. Tapi saiznya lebih kecik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk pilihan mknan..oo..sama ya, tak pernah lg mkn apam kacang merah..

      Delete
  8. sama laaaa kita pun lama x jejak pasar malam jln TAR... dulu2 slalu la lepak kat dataran terus sambil makan makanan yg beli kat pasr malam tu.. now nak jejak jln TAR pun dah malas hehehe

    ReplyDelete
  9. Lama nya tak pi pasar malam jln Tar. Kuih sri gandus tu kat bando muo femes dengan inti kacang merah. Ada satu penjual tu femes kat sebelah toko manaf yang dah tutup. Kalau lambat habis.

    ReplyDelete
  10. Kuih Sri Gandus tu macam dorayaki yang tebal je.. hehe

    ReplyDelete
  11. selalu pergi jalan TAR tak pernah pergi pasar malamnya.. hehe

    ReplyDelete
  12. Lama dah x pi Pasar malam Jln TAR ni...dapat idea dah..boleh la ajak Dania nanti bila2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datang jln² KL..dgn en abe pun ok 😁

      Delete
  13. Suka kuih gandus tapi dah lama tak makan.
    Teringat pulak jalan-jalan pasar malam di Masjid Tanah bulan lepas masa tu balik kampung sekali ada KakNgah Mrs. A. Macam-macam makanan beli hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi pasar mlm mmg layan beli makanan..rambang mata..hehe..

      Delete
  14. Biasa dtg waktu ramadhan sbb nk beli baju raya jer hahaha.. Baru tau adsa pasar malam hahahaa.. Aduhaii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama dah pasar mlm ni setiap hari sabtu...femes in KL..

      Delete
    2. Ok kene try... Dulu duk asrama habis asrama terus fly oversea hahahaha..

      Delete
    3. oo..tak sempat explore lg..recommended..

      Delete
  15. wak dh lama x dtg jaln TAR nih., hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak asyik berlarian ke sana ke sini...hehe..

      Delete
  16. Bilalah saya ada kesempatan untuk jalan-jalan sekitar Jalan TAR ni. hendak kutip kenangan lalu.... ahaks!

    ReplyDelete
  17. Ammi dah bertahun tak jejak kaki ke pasar malam jalan TAR ni. Dulu larat ke nak jalan dari hujung ke hujung…skrg tgk banyak kepala je dah pening kepala ammi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekrg ni ramai sgt manusia esp bila petang2...dah malas nak jln dari hujung ke hujung...hehe..

      Delete
  18. dlu2 kalo ke pasar malam JLN TAR ni suka ada 1 tmpt tu jual nasi kerabu ayam percik tp dh lama tk pegi tktau la die niaga lg ke tk...kuih ako & beko tu fav...owner nya kt area keramat...bln puasa wajib bli....kalo ari biasa kdg2 sempat beli blk keje kalo smp sblum 6pm...dia jual kt van

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuih beko tu pernah beli..sedap jg...oo..ok..senang nak beli, dkt dgn rumah...

      Delete
  19. Ya ampuuuun saya selalu senaaaang kalo pergi ke pasar malam begini 😍😍. Soalnya banyaaak jajanan aneka macam kan 😄. Kadang rasa nak kalap mau beli semua, padahal hanya Rambang mata saja 😁

    Tadinya saya pikir ini bukit bintang jl Alor kak. Ternyata jln tar ya. Belum pernah kesana kalo ke KL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalan Alor lagi meriah, setiap hari ada...Jln TAR cuma hari Sabtu je ada pasar malam...saya belum pernah jalan2 di jln alor di waktu malam...hehe...memang rambang mata, rasa mau beli macam2..

      Delete
  20. Wah....rindunya kuih gandus..inti nanas sedap

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!