Monday, 13 September 2021

Nasi Briyani Kukus Abang Buncit

Assalamualaikum, semoga sihat walafiat..

Dua hari melepek kat rumah. Layan drama. Tengok berita, orang ramai ke sana ke sini, berpiknik, jalan jem..

Kisah nasi beriani kukus yang sedap. Nasi Briyani Kukus Abang Buncit. Selalu briyani depa bagi acar rampai atau acar mentah (jelatah) tapi yang ni ada air asam...boleh buat ketagih katanya..

Gerai depan mini UTC Sentul
 
Pertama kali beli nasi briyani ayam. Sedap rasanya. Second time beli, lauk kambing pula..perghh..enak banget..
 
nasi beriani guna beras basmathi (beras panjang)
sedap dimakan begitu saja
 
yang bawang2 tu lah air asamnya
secoet je, tak sempat nak ketagih...hehe..
 
gulai beriani kambing yang marvelles
harga lauk kambing RM12.90 rasanya
ayam RM8.90, ada lauk daging juga

 Memang sedap, cuma air asam tu je sikit sangat. 
teringin lah pulak..hehe..

25 comments:

  1. eh cop!! awat kita x pasan eh.. hari2 lalu sini sbb htr uyum sekolah..
    tp situ ssh jgk nk cari parking..
    ni yg sebelah org jual taufufa tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat2 situ jg, sebelah jual keropok lekor rasanya, yg jual taufufa tu kat simpang, belah kiri taufufa..

      mmg susah parking, ramai yg parking tepi jalan je..

      Delete
  2. Itulah sedikit air asam tapi boleh dipanggil air asam ke?
    Nasib baik sedap nasi dan lauknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehlah..air asamnya sikit, bwg yg banyak..
      Alhamdulillah..dua2 sedap..

      Delete
  3. Alamak Abang buncit ni, lain kali bagilah lebih sikit air asamnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. air asam tu dah siap2 bungkus..next time minta 2 bungkus..hehe..

      Delete
  4. Cuba minta...nak air asam lbh boleh tak..😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah siap2 bungkus kak..boleh kot minta 2 bungkus..hehe..

      Delete
  5. Murah boleh tahan. Sedap nasi beriani. Marketing tu kot kak. Dia tahu air asam tu boleh buat ketagih macam dia cakap, dia letak lah sikit je. Kononnya bila sedap tak puas makan pasni mesti repeat order. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. murah jg harganya compared dgn yg lain..hehe, mungkin jg..sikit benor air asamnya..tak puas makan..

      Delete
  6. Memang tak sempat nak ketagih la jawabnya kalau bagi secoet aje, abang buncit ooo abang buncit hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, compare dgn portion nasinya, tak sempat nak menikmati air asamnya..

      Delete
  7. tak berapa nak buncit abg yg menjualnya hahaha

    re-follow blog ammi ye. blog lama kene removed

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg masak kot yg buncit..hehe..

      oo..dah follow..semoga dapat balik blog lama..amiin..

      Delete
  8. tengok panjang beras basmathi buah padi mesti besar kalau buat emping mesti sedap tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa guna beras panjang..haáh..sedapkan buat emping + kelapa parut..

      Delete
  9. Sedapnya nasi briyani. Tapi belum pernah lagi makan dengan air asam gitu.
    Yelah..secoet je dia kasi air asam tu..tak sempat nak menikmati 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pun first time makan dgn air asam..resepi utara ni..
      yelah kan..sikit sangat air asamnya..

      Delete
  10. Hmmm..mana abang buncitnya kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat rumah kot, yg menjual ni semua slim2 je..hihi..

      Delete
  11. kpe abg buncit nohas? adakah abg yg menjual itu perutnya buncit hahaha ^_^

    ReplyDelete
  12. x nampak pun abang buncit yg menjual briyani tu? hehehe... lain kali kena minta air asam lebih la dgn dia...

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!