Friday, 29 November 2019

Ramai orang menjual pisang goreng..

tapi tak ramai yang menjual sukun goreng...

Jumpa gerai tepi jalan yang jual pisang goreng dan sukun goreng

Kesimpulannya : kita beli sukun goreng

Sukun goreng sedap. Di Hicom-Glenmarie, Shah Alam.
 

di Jalan Jurunilai U1/20...ohh sungguh kebetulan!!

semua makanan diletak dalam bekas yang bertutup

harga 4 ketul = RM1.00. Ada kerepek sukun juga

Sedap, tebal juga, lembut dan tepungnya pun sedap

seorang pembeli telah berpuas hati dan dia buat satu entry..hihi..#kisahsemalam

24 comments:

  1. weiiiii , sedap gile sukun goreng . Dah lama tak makan , teringin la pulak . Dah susah nak jumpa orang jual .

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kan..susah nk jumpa org jual sukun goreng..sampai gi 2x, bawa balik ofis..

      Delete
  2. Kalau ikut orang johor semua gorengan nak cecah sambal kicap....kalau hujan-hujan layan kopi 434.....umpppp sedap. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes betul. dulu masa dok belajar kat parit raja, setiap hari boleh makan. tapi 11 tahun lepas la. haha

      Delete
    2. jrg jumpa yg ada sambal kicap sekali..telan ailio..sedapnya..

      Delete
    3. Umi Nazrah..hari2 layan gorengan cicah sambal kicap mesti terkenang-kenang...lama tu dah 11 thn..

      Delete
  3. Sedapnya sukun goreng. lama tak makan dan susah nak jumpa. Jarang berbuah dan mungkin ikut musim kot. Cicah dengan sambal kicap lagilah sedap!

    ReplyDelete
  4. Sedapnya.. memang susah nak cari orang jual sukun goreng.. Pisang dan keledek je yang banyak..
    Sha pun pencinta sukun goreng.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan musimnya kot..tapi gerai ni byk pulak sukun gorengnya..kegemaran ramai sukun ni..

      Delete
  5. Buah sukun buat gulai campur udang pun sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..lbh kurang mcm nangka muda...lemak manis..

      Delete
  6. tak pernah makan sukun goreng rasa apa hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa mcm kentang goreng tp lg sedap, rasa lemak2..

      Delete
  7. Replies
    1. Yang ni sedap..ada jg yg tk sedap, hiris nipis, lps tu liat pulak..

      Delete
  8. SUKUN goreng lagi sedap dari pisang goreng tau tp x ramai jual

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 👍👍.. tk ramai yg jual..

      Delete
  9. Kalau cheq pun mesti akan pilih sukun goreng juga hihi 😋

    ReplyDelete
    Replies
    1. sukun goreng yg sedap susah nak dapat..beli sukun goreng byk2..

      Delete
  10. Mmg payah nak jumpa sukun goreng... tpi yg tak syoknya goreng sukun ni, penjual potong nipis2 sgt. dah mcm keropok sukun jadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruja gak bila nmpk sukun goreng..hehe..yg potong nipis2 tu mmg tk sedap, bila sejuk jd liat, yg ni potong tebal jg, terasa gebu sukun goreng dia, walaupun dah sejuk..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!