Wednesday, 2 September 2020

Lutut dan Jari

Salam semua...hello September..

Haritu masa gi Hospital Pusrawi, singgah di kedai serbaneka, terjumpa dua biskut lejen ni - biskut lutut dan biskut jari. 

Dah lama juga tak jumpa biskut ni, beli dua-dua sekali. Mengimbau kenangan.

   Biskut lutut (kiri) dan biskut jari (kanan)

Biskut lutut rasanya tawar
paling best cicah air kopi O
 
Biskut jari rasanya manis sikit
 paling sedap cicah air teh O panas
 

 Kedua-duanya keluaran Intisari Bakers Hj Mohideen. Produk Muslim, BMF, harga pun reasonable, less than RM3.00.

36 comments:

  1. Kalau biskut lutut kitorang panggil biskut tongkat.
    Ada juga produk Muslim untuk biskut tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..biskut tongkat..

      Alhamdulillah, keluaran org Islam..

      Delete
  2. Ingatkan lutut dan jari sape, haha..
    Tapi susahla nak jumpa produk muslim biskut camni..mmg sedap kan cicah ayaq kopi time lapo2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk jg produk Intisari Bakers ni..biskut lutut & jari ni baru pertama kali jumpa..ya, betul..cicah ayaq kopi o mmg sedap..

      Delete
  3. ammi suka cicah dengan kopi o, sedapnya

    ReplyDelete
  4. Lama tak makan biiskut lutut, sedap tu cicah milo panas ;)

    ReplyDelete
  5. Biskut ni la makan masa dalam pantang lepas bersalin.Sekali suap tak mau berenti. Sedar2 gemuk je.heheh

    ReplyDelete
  6. sedap biskut ni buat minum pagi r ptg

    ReplyDelete
  7. Baru cheq tau nama dia biskut lutut. Memang lejen ni 😎

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..lama bertahan di pasaran biskut ni..

      Delete
  8. Feberett, tp Kalau kat kg sis lain sikit bentuk biskut ni, dan tiapkali blk kg mesti beli😊seplastik skrg. Harga 4.50, suka cicah air mkn pg2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kt KL susah nk jumpa biskut ni...sedap cicah air kopi o..

      Delete
  9. Biakut lutut ni memang sedap bila cicah milo or teh panas ✨

    ReplyDelete
  10. Biskut lutut memang nostalgia betul ni... cecah dengan milo panas...aduhai!Nikmat sungguh makan waktu kecik2 dulu!

    ReplyDelete
  11. kita suka roti lutut kak. ada lagi satu..macam roti lutut..tapi bulat2 macam bola pingpong..salut gula..kat kuala jer tengok ada jual..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt kuale, biskut lutut ni kecik sikit saiznya..yg salut gula tu x perasan pulak, nnti balik kuale, boleh gi cari..

      Delete
  12. oooo baru tahu namanya biskut lutut dan jari. Tapi ni legend ni dolu2. Kalau hujan cecah kopi o perghhhh layan dengan ubi rebus dengan ikan masin. Aduhaiiiiiiii memang perghhhh la hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biskut ni mmg lejen, dah lama ada di pasaran, masih bertahan..a'ah, mmg sedap cicah kopi o...

      Delete
  13. Sedapnya biskut2 ni. Makan time hujan memang layan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2..time hujan, mkn biskut cicah kopi panas mmg asik..

      Delete
  14. tempat shida pun pgil biskut lutut dan jari ^_^
    biskut lutut ni cicah kopi o panas..fuhhh

    ReplyDelete
  15. ohh ada beza ye. Ingatkan biskut keras tu semua biskut lutut. barulah tahu sekarang. Sedap tu cicah air kopi panas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..ada beza, biskut lutut besar & kasar texture dia..biskut jari ni texture halus sikit..

      Delete
  16. Serius la nama dia biskut lutu dgn jari hahahahaa.. macam mana kalau mkana terbayangkan lutut org hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..dari dulu lg nama dia biskut lutut dan jari..bila makan dah tak ingat nama..hehe..

      Delete
  17. dua biskut yang wajib ada rumah arwah nenek.. Petang je berkudap-kudap ditemani air teh o dan kopi o.. hehehe.. lejen..

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!