Friday, 23 October 2020

Sambal Roselle yang marvellous

Salam Jumaat..

Alhamdulilah, dapat sambal roselle dari blogger Nor Azimah, tuan punya blog Asam Garam Kehidupan. Jazakillahu khairan khathira...terima kasih banyak-banyak, ingat pada saya..

sambal diperbuat dari buah roselle

 

makan dengan nasi ayam goreng kunyit..marvellous..
sedap..ala-ala sambal hitam Pahang
 
Bukan satu, tapi dua kiriman dari Nor Azimah. Sehelai tudung dari Mekah dikirim jua. 
 
 
Alhamdulillah, syukur, semoga murah rezeki Nor Azimah sekeluarga...amiin, amiin.. Ya Robbal alamin...

41 comments:

  1. Roselle boleh dibuat sambal juga rupanya. Baru saya tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni hasil olahan blogger Nor Azimah..boleh dicuba..

      Delete
  2. Saya pun dapat juga. Hehe ingat dapat sambal tapi shawl pun ada terselit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..moga bertambah rezeki si pengirimnya..

      Delete
  3. Uishh menariknya sambal buah Roselle tu..sekarang jugak cheq pi cari kat Shopee, kot kot ada 😆

    ReplyDelete
  4. Boleh buat sambak ke bunga roselle tu?? saya baru tau.. Mesti mahal kalau beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blogger Azimah berjaya olahkan roselle jd sambal...moga ada yg menjual..

      Delete
  5. Trmkasih nohas kerana sudi menerima pemberian yg tak seberapa tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..jazakillah..sgt menghargai pemberian ini..

      Delete
  6. Eh first time dengar ni masak sambal. Ena biasa buat jus n jem je. Boleh cuba la nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni experimen oleh blogger Nor Azimah..cuba jgn tak cuba..hehe..

      Delete
  7. Murah rezeki. Tahniah.
    Makan dengan nasi panas sure sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...mmg sedap, menambah selera..

      Delete
  8. TAHNIAH ALHAMDU;I;;AH MURAH REZKI NOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, kak..org memberi kita merasa..

      Delete
  9. Alhamdulillah rezeki jangan ditolak hiks!
    Baru tahu ada sambal roselle ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, org memberi kita merasa..sambal roselle ciptaan blogger Nor Azimah..

      Delete
  10. Setau saya roselle orang buat air sahaja. Kalau rasa macam sambal hitam pahang mesti sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..ramai yg buat air & jem..yg ni hasil olahan blogger Nor Azimah...betul, rasa mcm sambal hitam pahang..terbaik..

      Delete
  11. Menarik..boleh dijadikan sambal :)
    tak pernah lg shida rasa dan cuba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun pertama kali makan.. Alhamdulillah..org mmberi kita merasa..

      Delete
  12. Alhamdulillah rezeki dapat merasa sambal roselle tu. Dapat juga hadiah tudung yang cantik. Tahniah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..semoga murah rezeki si pengirimnya..

      Delete
  13. Roselle?.rare sungguh sambal ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..olahan blogger Nor Azimah..banyak hasil pokok roselle yg ditanam..

      Delete
  14. Teringin juga nak rasa sambal roselle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh try masuk peraduan giveaway kt blog Nor Azimah..cerita ttg first time masak..

      Delete
  15. Alhamdulillah.. rezeki..
    Menatik pula bila diletakkan roselle dalam sambal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. #menarik
      Typo pula.. 🙈🙈

      Delete
    2. Alhamdulillah...rasa masam2 mcm sambal hitam pahang..

      Delete
  16. mcm super2 delicious ja..aumm

    ReplyDelete
  17. tak pernah makan sambal roselle.. buat air je. tapi mesti sedap sbb dia masam2 kan.. campur cili semua tu mesti layannn je tu. hehe..

    ReplyDelete
  18. sedappp... selalu roselle buat jus jarang buat sambal

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap..menambah selera amkan..org memberi kita merasa..air roselle pun sedap jg..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!