Monday, 24 February 2020

Cafe Comel : The Teapot Deli

Cafe comel, bikin hati berbunga-bunga..
 
Sepuluh tahun yang lalu, masa pertama kali ke SACC Mall Shah Alam, hati sudah tertarik dengan cafe comel ni. So cute, aura desa Inggeris, English cottage vibe..

Godek-godek komputer ofis, tengok ada lagi photo SACC Mall di tahun 2010. Yeayy, kenangan nih.

 The Teapot Deli di tahun 2010

 tahun 2020 - sudah expand, semakin cantik

Masa sesi lawatan kerja Januari lepas, singgah minum petang di sini. Sebelum duduk, jalan-jalan tengok apa yang ada.



yummy! yummy!

Jom cari meja, meja pun menarik, ada alas meja yang cantik



Dah duduk, jom order, rambang mata
 
cutenya teko, katanya koleksi owner cafe ni


 kuih muih, ada scones juga

ada makanan berat juga

Order teh hijau madu dan pai epal. Sementara menunggu, memang teruja nak tangkap gambar, comel-comel, cute-cute dekorasi nya..

katanya pemilik kedai ni hobi mengumpul teko
pelbagai bentuk teko ada

cantik

susunan pinggan ceramik bentuk teko

pai epal dan teh hijau madu

 
cute things

more cakes display

Menarik cafe ni, ralit tengok koleksi teko dekat kaunter..cantik-cantik belaka.  Makanan sedap, harga berpatutan, tempat menarik, recommended.

18 comments:

  1. biasa tgk tp tk kesempatan lg nk singgah

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru pertama kali makan disini, 10 tahun yg lepas tak singgah..

      Delete
  2. Berangan makan skon lepas tu minum teh. Gaya Inggeris.

    ReplyDelete
  3. comelnya cafe ni. boleh berangan cam dalam filem alice in wonderland.

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel2 dekorasi..suka teapot yg banyak jenis tu..

      Delete
  4. dah lama tak datang ke shah alam.

    ReplyDelete
  5. Comel dekonya..dh mcm kt negara mat saleh dh..

    ReplyDelete
  6. CANTIK.. menu pun nampak sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harga tak le mahal sgt..ramai gak yg dtg makan..

      Delete
  7. Kalau dah 10 tahun bertahan dalam mall tu, boleh tau dah kan sebab nye. Alhamdulillah suka tengok orang berniaga jujur. Makanan sedap & harga berpatutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makanan sedap & harga berpatutan, layanan yg ramah mesra..resepi utk kekal lama dlm pasaran..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...