Friday, 28 February 2020

Penat yang disukai Allah

Salam Jumaat....Sayyidul Ayyam..

Hidup ini penat kan...macam-macam kerja nak kena buat dari bangun tidur sampai tidur semula. Kalau takde kerja, asyik tidur je pun penat juga..

Tapi ada penat yang Allah swt suka hambaNya lakukan. Jom kita berpenat-penat dengan hal-hal berikut. (#4 tu khas untuk wanita yang menikah secara sah ya)

sumber : whatsapp

Berpenat-penat di bawah langit, berehat-rehat di bawah tanah
bersenang-senang di bawah arasy..moga Allah beri kekuatan...

12 comments:

  1. Moga kita berpenat pada perkara yang diredai Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul..penat yg berpahala, inshaaAllah..

      Delete
  2. Penat sekarang dan bersenang kemudian..

    ReplyDelete
  3. Penat No. 4 dan No. 7 tak berkesempatan lagi...ngeee...

    ReplyDelete
  4. waalaikumussalam. tu la kan, sebab penat di dunia termasuk saya sendiri suka mengeluh T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengeluh tu adat manusia yg lemah..moga Allah pandang..

      Delete
  5. bila penat mmg mudah nak marah.. heheh.tp tulakne istigfar

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga Allah beri kekuatan & kesabaran..manusia itu lemah..

      Delete
  6. tapi sy dah penat layan politik Malaysia. eh tetiber. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..letih tengok gelagat politikus2 yg rakus jawatan..

      Delete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...