Tuesday, 24 March 2020

Ribu-Ribu

Apa yang Ribu-Ribu
 
Duit ribu-ribu...beribu-ribu lemon. Kisah pergi Kompleks Kraf KL haritu. Rehat, sejukkan badan lepas kerja, sambil-sambil tu tengok-tengok barangan yang dijual. Nampak bakul cantik..anyaman Ribu Ribu..sib baik bukan harga ribu-ribu.

Ribu-Ribu ialah teknik menganyam oleh kaum etnik Rungus di Kudat, Sabah.


cantik anyaman Ribu Ribu nih..memang terpikatlah, rapat-rapat anyamannya..

coaster

bakul besar bertutup
teringat ular tedung keluar 

 model menggayakan handbag anyaman Ribu Ribu

Menariklah.. jom sokong produk kraftangan Malaysia.

26 comments:

  1. Rumah saya ada satu tapi cikonet je. Letak kat para. Oo baru tahu nama teknik ribu-ribu. Pengetahuan baru.

    ReplyDelete
  2. Cantiknya anyaman dia.. nama pun unik..

    ReplyDelete
  3. Cantiknya anyaman bakul ni. Harga pun mesti cantik sebab macam susah je nak buat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa mcm mahal juga lah harganya..

      Delete
    2. kraftangan handmade ni biasanya memang mahal setanding kepayahan nak membuatnya.

      Delete
    3. ya, betul...menghargai penat lelah mereka membuatnya..

      Delete
  4. hahaha saya ingat kan duit

    ReplyDelete
  5. masyaa Allah cantiknya,kak ana suka sangat pada keindahan seni kraf tangan macam ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik semua anyaman ribu-ribu ni..tapi tulah harga ada sikit up..

      Delete
  6. cantiknyaa.. yang jenis bekas tu sesuai buat letak baju.. hehe..
    jenis beg skrng in trend juga kan. tapi saya tak reti pkai sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. handbag anyam ni trending sekrg ni kan..yang bentuk bulat...cantik gak tgk org pakai..
      samalah, akk pun tk reti pakai..

      Delete
  7. it's beautiful but certainly is not for me

    ReplyDelete
  8. cantik2 bakul tu... tpi anyamannya mengingatkan saya bakul berisi ular tedung yang selalu orang2 hindu buat pertunjukkan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, betul..teringat kat bakul ular tedung..hihi...

      Delete
  9. Anyaman ribu2 ni kukuh kan. Berseni betul tukang anyam Sabah ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah nampak kukuh..rapat-rapat anyamannya..

      Delete
  10. Cantiknya.. mmg nampaknkemas je anyanan

    ReplyDelete

Syukran jazilan for your comments. Merci beaucoup!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...